Hjälp för arbetsgivare som vill komma igång med Employer branding

Rösta

Arbetsgivare har mycket att vinna på att marknadsföra sin arbetsplats för att både attrahera och behålla personal.

Dela

Problembeskrivning

Idag har mindre företag sällan tid eller de organisatoriska förutsättningarna för att arbeta med Employer branding. Men  arbetsgivare har mycket att vinna på det.

Genom att arbeta med exempelvis företagets värdegrund, ta fram en väl utformad introduktionsplan för nyanställda och på ett kärnfullt sätt marknadsföra arbetsplatsen kan arbetsgivare bättre behålla och attrahera rätt personal.

Lösning

Arbetsgivare kan få hjälp av en företagsprofil där de kan presentera vem de är och vad de kan erbjuda potentiella medarbetare. På företagsprofilen visas information om företaget, aktuella annonser och andra kontaktvägar. Även andra mjukare värden om företaget kan visas, så som medarbetarhistorier, bilder, videos, förmåner och länkar till andra kanaler.

För att nå företagsprofilen går arbetssökande via annonser eller genom Platsbanken. Den kommer även vara sökbar via Google.

Målgrupp

Mindre bolag som vill jobba med Employer branding men vill ha hjälp att komma igång.